Friday 13 December 2013

Testimoni Bekam

TEKS : Firdaos Bin Mohd Rawi


TESTIMONI BEKAM

Alhamdulillah syukur kepada Allah swt di atas nikmat yang dikurniakan kepada saya sekeluarga. Ketika saya menulis entry ini isteri saya sedang berehat. Penat dengan tugasan yang  perlu diselesaikan sebelum kami boleh pulang ke kampong.

Ketiika bertugas di Seremban pada bulan September yang lalu saya diperkenalkan dengan pengamal perubatan tradisional di Senawang. Sahabat saya Ustaz Hakimi Mohd Said  membawa saya serta Ustaz Izham  ke sana.

TIBBUN MUBARAK WELLNESS CENTRE yang bertempat di 9456  Bangunan Kedai Taman Guru Melayu, Senawang, Seremban  menyediakan perkhidmatan tidak kurang 7 jenis rawatan tradisional dan sunnah seperti bekam, urut, acupunture dan kiropraktik.

Keitka sesi rawatan, Ust Umai ada menyebutkan mengenai seorang pesakit migrain telah menjalani rawatan sebanyak dua kali dan dengan izin Allah swt pesakit tadi telah sembuh. Ketika saya mendengar pesakit migrain sembuh dengan kaedah bekam saya bercadang membawa  isteri saya untuk berbekam di situ.

Selain perawat lelaki terdapat juga perawat wanita di situ. Isteri saya memang biasa mengalami sakit kepala. Tidak boleh berpanas pasti sakit kepala datang menyerang. Disebabkan  isteri saya mengalami sakit kepada yang kerap, saya telah membuat temujanji untuk rawatan bekam di sana.

Setelah menerima rawatan pertama dua minggu yang lalu, isteri saya dapat merasakan perubahan yang positif. Saya juga perasan perubahan positif isteri saya. Kalau dulu dalam seminggu pasti sekali akan sakit kepala. Setakat saya tulis entry ini isteri saya hanya mengalami sakit kepala sekali sahaja. Selepas pergi ke pameran buku The Big Bad Wolf di Malaysia International Exhibition & Convention Centre (MIECC) sakit kepala datang menyerang. Tetapi sekejap sahaja. Tidak perlu makan ubat lagi.

Perubahan yang positif ini menunjukkan bahawa rawatan sunnah ini benar memberi kesan yang baik. Kalau dulu perlu ambil pil untuk tahan sakit tapi setakat ini sudah tidak perlu. Benarlah sabda Nabi Muhammad s.a.w yang mengatakan bahawa setiap penyakit ada ubatnya.

Selepas ini perlu meneruskan lagi rawatan  sunnah ini.


No comments:

Post a Comment