Monday 1 July 2013

IMAM FAHD AL-KANDERI

TEKS : Firdaos Bin Mohd Rawi

Gambar : Google

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.





Nama : Fahd Al-Kandari
Negara : Kuwait


Sheikh Fahd Al Kandari Salem, seorang agamawan yang hebat , merupakan imam yang terkenal berasal dari Kuwait. Beliau dikurniakan dengan suara yang sangat merdu.
Sheikh Fahd Al Kandari Salem dilahirkan pada tahun 1982, dan tinggal dalam sepanjang hidupnya di Kuwait, menghabiskan detik-detik yang baik semasa zaman kanak-kanak. Khususnya, semasa pembelajaran Al-Quran, yang merupakan kitabullah.Keluarga beliau menggalakkan beliau mempelajai al-Quran walaupun berada di dalam situasi yang sukarr, dan keluarga itu adalah yang pertama yang memberinya galakan ini.
Oleh itu, semangat dan minat yang mendalam dalam ilmu Sains Islam , Sheikh muda Fahd Al Kandari Salem telah  berjaya menamatkan pembelajannya berkenaan al-Quran pada usia yang muda 16 tahun .
Beberapa tahun kemudian, The Sheikh Fahd Al Kandari Salem bernasib baik untuk mengambil bahagian dalam beberapa pertandingan bacaan Al-Quran. Berjaya mendapat tempat pertama dalam pertandingan di Kuwait, dan beliau begitu dikenali di peringkat antarabangsa.
Pada tahun 1997,Sheikh Fahd Al Kandari Salem telah merakamkan bacaan al-Quran yang mengandungi Surah Arrahman, Al Isra, dan Al Haqa, dan lain-lain bacaan al-Quran yang terkenal.

Sekian , Wasalam.

Firdaos mohd rawi


No comments:

Post a Comment