Thursday 27 June 2013

Ya Allah Permudahkanlah Urusan Kami


TEKS : Firdaos Bin Mohd Rawi

Gambar : Google

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.



                    Alhamdulillah di atas segala kurniaan nikmat daripada Allah s.w.t
Selepas beberapa ketika negara kita dilanda jerebu, kita perlu berterima kasih dan bersyukur kepada Allah di atas bantuan yang telah dikurniakan kepada kita dengan menurunkan hujan. Memang kita tidak mampu dan memang kita perlu memohon kepada Allah. Sungguh kita insan kerdil.

                   Sudah agak lama saya tidak dapat menumpukan penulisan saya mengenai Bijak al-Quran atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan .Perlu menyelesaikan tugasan yang penting terlebih dahulu.Minggu  Lepas Bekerjasama Dengan Guru Untuk Kem Motivasi dan Klinik UPS.Kemudian perlu menghadiri mesyuarat. Perlulah kita akui " alwajibat aktharu minalauqot" kewajipan adalah lebih banyak daripada masa.

                      Tetapi  bila kita melihat sejarah salafussoleh seperti sejarah imam-imam besar seperti Imam Syafie, Imam al-Ghazali dan ramai lagi telah menulis kitab-kitab yang hebat dengan berjilid-jilid. Imam Nawawi sebagai contoh walaupun umurnya tidak melebihi 45 tahun tetapi telah mengarang kitab- kitab yang menjadi rujukan pada hari ini.Umur beliau diberkati. Semoga Allah memberkati masa kita, umur kita dan menjadikan kita mudah melakukan amal kebaikan. Ya Allah permudahkanlah urusan kami.








p/s : Sempat juga hamba Allah ini menulis al-Quran di atas telur. Hebat-hebat!

Sekian , Wasalam.

Firdaos mohd rawi


No comments:

Post a Comment