Saturday 24 November 2018

KEPAKARAN SAYA

بسم الله الرحمن الرحيم


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Teks : Firdaos B. Mohd Rawi 

Ketika di Mesir, subjek yang saya ambil adalah pengkhususan al-Quran. Kami belajar berkenaan dengan ilmu yang berkaitan dengan al-Quran.

Oleh itu saya untuk saya, kepakaran dan kemahiran saya adalah dalam bidang al-Quran. 

Saya membantu  membetulkan bacaan secara praktikal dari zero kepada hero. Dan berkemahiran melatih mereka yang ingin menghafaz ayat daripada al-Quran.

Dengan catatan, lebih ramai lagi yang lebih berilmu dan mahir berbanding saya.

Allah subhanahu wataala memberi peringatan  bahawa,

"dan diatas setiap yang mempunyai pengetahuan ada yang lebih tahu."

surah yusuf ayat ke 76
muka surat 244 mashaf resm othmani.

Ketika ini juga saya bertugas mengajar al-Quran selain terlibat sebagai panel dalam melatih peserta yang akan bertanding ke peringkat negeri.

Selain itu, saya juga berkemahiran dalam mengedit video editing, gambar dan suara.
Dan kini sedang mendalami kemahiran penulisan.

Banyak lagi yang perlu saya belajar dan pesan Rasulullah (baca selawat atas baginda ) sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang banyak memberi manfaat kepada orang lain.

 Imam Hafs

No comments:

Post a Comment